9 апреля 2010 г.

Guerlain Flora Nymphea & Angelique Lilas, Versace Versus and Kenzo's Ca Sent Beau (en|ru)

Time is getting on and I more often leave the perfume boutiques with one impression: there is nothing to buy, to want, to write about and even nothing to be sorry about on their shelves.

Great Russian theorist of literature and writer noted that every man has their own time to stop keeping up with the fashions. And since then we get to hold on to our opinions on what is good for us and disregard the concept of fashion. Does it mean that I've stopped somewhere around nineties of XX? Or in seventies – right after my birth? :)

Versace’s newcomer, Versus is boring: “applemon”, a drop of flower water and two drops of patchouli. Light and fresh and on the expiry of the first hour you can repeat. That’s all. Am I too old to discover in it symptoms of charisma?

I couldn't wait for Guerlain’s new Aqua Allegoria Flora Nymphea – and alas! On my skin it does not smell... or I do not listen it. To be more exact, at first stage I feel it like a bunch of white flowers, my beloved syringe. Slightly indolic, sensual but fresh. Then it disappears and... ooops! There is nothing on my skin after an hour. Let me rejoice in A La Nuit, it stays for a day.

Angelique Lilas lasts longer, it is more distinct. Angelica gives green herbal accent to common lilac, light shadow of ylang-ylang and fresh nuances are well-balanced. But… it is an air freshener, may be even wonderful air freshener, and I do not want to wear it.

I’ve bought the 30 ml bottle of Ca Sent Beau (Kenzo). With 25% discount card it costs like on fragranceX but you don't wait for it to be delivered. It is great carnal, fleshy and material tuberose scent. I tried it yesterday. Today (even after four handwashings!) it stayed on all through the day. I’ve bought it.

But it was launched in 1989...

***

Чем дальше, тем больше из парфюмерных магазинов я уношу только одно: впечатление, что нечего купить, нечего хотеть, не о чем писать – и даже обругать-то нечего!

Один замечательный литературовед и писатель подметил, что у каждого человека есть время, когда он перестает следить за модой и останавливается в представлениях о правильном там, где перестал. Это старость. Видимо, моя парфюмерная старость наступила этак в середине 90-х. Или прямо в семидесятых. В роддоме.

Ну вот, скажем, новинка Versace Versus. Скука... «яблокоцитрус», капля цветочной воды, пара капель пачули. Легкий, свежий и через час можно наносить заново. Может быть, проблема во мне? Может быть, это я уже не способна опознать в нем гениальное?

Новую Aqua Allegoria - Flora Nymphea – я ждала... ну не как второго пришествия, но, начитавшись обзоров-то, как события. И что? На мне она не пахнет (или я ее не слышу). Точнее, в первые минуты это охапка моего любимого чубушника. Слегка индольная, чувственная, но прозрачная. Потом она выветривается - и? Через час просто ничего. Пойду забудусь в A La Nuit, он пахнет сутки.

Angelique Lilas живет дольше и вообще как-то четче. Сирень подкрашена дудником, иланг-иланг и травяные нотки неплохо так балансируют... но это освежитель. Может быть, это лучший освежитель на свете, но носить я его не хочу.

В результате я купила Ca Sent Beau (Kenzo) - эту чувственную, ядерную, плотскую, мясистую туберозу. Наткнулась я на нее вчера, и она дожила у меня на руке до сегодняшнего вечера (руки я мыла раза четыре, не меньше). Она прекрасна. Только вот беда - она 1989 года. Меня пора сдавать в утиль?

2 комментария:

  1. Вас-то за что? В утиль - сорок три поправки.

    ОтветитьУдалить
  2. Ну-у, не только поправки. LVMH и P&G в большей степени несут ответственность за современное состояние парфюмерии. На примере Amouage отлично видно, как работают те же мастера, когда им хотя бы дают работать с материалами не из списка "эконом-класс".

    ОтветитьУдалить